GEDRAGSVERANDERING
Deelmobiliteit - gemeente Amsterdam
Programma deelmobiliteit van gemeente Amsterdam laat vraag en aanbod naar deelvervoer in balans groeien. Aan de hand van de CASI methodiek is de gedragsstrategie opgesteld en in de stadsbrede campagne 'Blij dat ik deel' zijn beïnvloedingstechnieken ingezet om de Amsterdammer aan te zetten tot een gedragsverandering. En met succes! Uit het jaarlijkse onderzoek blijkt dat 10% van de respondenten zijn auto heeft weggedaan voor deelvervoer.
#strategie #blijdatikdeel #campagne
World cleanup day - ROVA
ROVA is een afvalverwerkingsbedrijf in Midden- en Oost-Nederland, met een eigen zwerfvuilprogramma: Mooi Schoon. Jaarlijks voert zij meerdere campagnes om zwerfvuil tegen te gaan. De facebookcampagne rondom World cleanupday is zowel in tekst als beeld op maat gemaakt voor de leefstijlgroepen die dit aanspreekt. De campagne is gesegmenteerd op thema’s als zwerfvuil, duurzaamheid, beleving en competitie.
#strategie #facebookcampagne #leefstijlen
Nieuwjaarsvegen - ROVA
ROVA is een afvalverwerkingsbedrijf in Midden- en Oost-Nederland, met een eigen zwerfvuilprogramma: Mooi Schoon. Jaarlijks voert zij meerdere gedragsbeïnvloedingscampagnes om zwerfvuil tegen te gaan. De campagne rondom Nieuwjaar is bedoeld om het afgestoken vuurwerk weer op te ruimen.
#strategie #facebookcampagne #abri’s #advertenties #pers